Wednesday, September 2, 2020

Segenggam Amanah

"Segenggam Amanah"

Segenggam amanah kuserah padamu
Jangan pernah kau abaikan dia
Biarlah aku tak lagi melihat senyum
Di depan sepasang mata tuaku
Namun aku kan tau persis
Bila dia merasa tidak bahagia
Kerana aku punya tajam naluri
Bisa melihat walau jauh berbatu

Segumpal harapku serah padamu
Agar kau bisa meladeni karenahnya
Dengan sabar dan penuh hikmah
Walau aku tak lagi bisa mendengar
Sekujur hilai tawa manjanya di sisi
Tapiku tahu saat dia berduka dan menangis
Kerana aku punya sedenyut jantung
Bisa merasa andai dia bersedih pilu

Kepadamu ku serahkan amanah
Kerana masanya sudah tiba
Untuk menjadi dewasa
Meski dengan berat rasa
Melepaskannya.

#adizack ms
#untukputeri2ku

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails